Paprika Event | 14 juni 2018

Hoe kleurt de toekomst van paprika?
Wanneer?
Donderdag 14 juni 2018
Waar?
Cars Jeans Stadion (ADO Den Haag)
Programma
14:30 uur: Ontvangst
15:00 uur: Start programma
Rik Lootens, Portfolio manager Solanacea – Syngenta
Internationale samenwerking, kansen en bedreigingen
Patrick van der Zee, Retail Director – IRI
Innovatie, is de keten er klaar voor?
Caroline Labrie, Onderzoeker kwaliteit kasgroente – WUR
Waardecreatie in paprika
Michiel Meekels, Disign Director – TODAY IS ...
Digitale (r)evolutie in consumptiegedrag
18:00 uur: Rondleiding door het stadion
19:00 uur: Netwerkdiner (walking dinner)
21:00 uur: Einde
WIL JE DIRECT AANMELDEN? KLIK HIER!
Meer informatie over de sprekers:
Rik Lootens, Portfolio Manager Solanacea – Syngenta
Internationale samenwerking, kansen en bedreigingen
Na een Master in Horticulture, ontwikkelde Rik Lootens een carrière bij Syngenta Seeds. Binnen de sales en marketing gaf hij sturing aan de ontwikkeling van innovatieve markt segmenten. Dit, door een sterke specialisatie van teelttechniek, gecombineerd met een ongeëvenaarde kennis van handel en consumentenmarkten. Momenteel is Rik als Portfolio Manager Solanacea EAME druk met het verbinden van marketing en veredeling binnen het paprika en tomaten segment, waar hij focust op high tech kassen.
Patrick van der Zee, Retail Director – IRI
Innovatie, is de keten er klaar voor?
Patrick van der Zee heeft zo'n twintig jaar ervaring in de Nederlandse food- en retailwereld. Sinds 2012 helpt hij retailers om hun groeidoelstellingen te halen door betere businessbeslissingen te nemen. Hiervoor was hij verantwoordelijk voor de marketing van de retaildivisie van Sligro Food Group, en vervulde daarvoor diverse marketing- en marktonderzoeksrollen voor de retailcombinatie Laurus. Hij is nieuwsgierig van aard, en stelt graag de 'status quo' ter discussie.
Caroline Labrie, Onderzoeker kwaliteit kasgroente – WUR
Waardecreatie in paprika
Caroline Labrie is afgestudeerd in plantenwetenschappen aan Wageningen Universiteit. Vanwege een brede interesse heeft zij ook een master behaald in bedrijfskunde aan Erasmus Universiteit. Sinds 2007 doet zij bij Wageningen University & Research, BU Glastuinbouw in Bleiswijk onderzoek voor met name het bedrijfsleven, waar zij de uitdaging zoekt in het verbinden van wetenschappelijk en toegepast onderzoek. Als liefhebber van lekker en gezond eten is haar onderzoeksterrein smaak van groente en fruit en consumentenvoorkeuren. Zo heeft zij praktisch toepasbare smaakmodellen ontwikkeld om op basis van metingen het smaakoordeel van een virtueel panel te berekenen voor o.a. paprika. Recent heeft zij een uitgebreid onderzoek uitgevoerd naar consumentenvoorkeuren in groente en fruit, waarbij paprika een van de focusproducten was.
Michiel Meekels, Design Director – TODAY IS ...
Digitale (r)evolutie in consumptiegedrag
Michiel Meekels is een ‘thought leader’, een strategisch denker, een vakman en een creatieve ondernemer die mensen aanmoedigt om samen te werken en hun kennis te delen. Door zijn nieuwsgierige aanpak onderscheidt hij zich als een atypische mentor voor zijn studenten, zijn team en zijn klanten. Hij heeft meer dan 15 jaar ervaring in digitale branding, marketing en gebruikersstrategie en liet een onuitwisbare professionele stempel op talloze projecten en processen. He knows how to rumble the digital jungle.