You are here

Fruittelers promoten eigen fruit

Appel
18.10.2016

In Nederland is een grote landelijke campagne gestart om ons eigen fruit bij de consument te promoten. Elke fruitteler kan via de NFO (Nederlandse Fruittelers Organisatie) een spandoek aanvragen met daarop de tekst “Verwen jezelf elke dag weer met een appel of een peer”. Inmiddels zien we deze spandoeken door het hele land overal langs de weg. Doel van de campagne is om de consument te stimuleren vooral Nederlandse appels en peren te kopen. Het aanbod van verschillende rassen is groot en de kwaliteit is prima. Op dit moment liggen Conference en Doyenné van de peren en Elstar, Jonagold en Kanzi van de appels te kust en te keur bij alle supermarkten in het schap en zeker zo mooi als buitenlandse appels en peren.
Franse, Engelse en Duitse consumenten kopen veel meer lokaal geproduceerd fruit terwijl de Nederlandse consument veel minder op de herkomst let. Deze campagne moet samen met radio reclame hierin verandering brengen zodat in ieder huishouden het fruit van onze eigen telers ligt waar we met recht trots op mogen zijn.