De toekomst van de tomatenveredeling ziet er spannend uit: Tomato Vision opent haar deuren | Syngenta Nederland

Groentenzaden
04.05.2020
Nieuwe tomaten demokas
  • Nieuwe moderne kas die een snellere introductie van nieuwe hoogwaardige rassen mogelijk maakt
  • Investering die Syngenta’s positie als leider in een dynamische markt versterkt
  • Virtuële opening die door bezoekers op afstand kan worden meegemaakt

Maasland, Nederland, 4 mei 2020

Een nieuw tomaten-demonstratiecentrum zal de manier waarop tomatenrassen worden veredeeld, veranderen en tegemoetkomen aan de nieuwe eisen die de markt in de toekomst gaat stellen.

Werken aan de tomaten van de toekomst

Deze week zijn in Maasland de deuren geopend van de nieuwe R&D- en marketingfaciliteit Tomato Vision, één jaar nadat de bouw ervan was aangekondigd. Het centrum heeft een 14.000 m2 grote hightechbroeikas, waar met behulp van ultramoderne én traditionele kweektechnieken 800 unieke nieuwe hybride soorten worden getest en geselecteerd voor specifieke marktbehoeften. Het ontwerp van de kas bootst de werkelijke omstandigheden waaronder telers werken na, met verschillende gedeelten voor verlichte en onverlichte teelt met ultieme klimaatregeling. In een ruimte van 1.500 m2 wordt bezoekers niet alleen een uniek eerste inkijkje geboden in komende introducties, maar kunnen zij ook breder kennismaken met de hele actieve broeikasportfolio van Syngenta. Tomato Vision is ook een platform om in contact te komen met klanten en hun behoeften in kaart te brengen. Ruud Kaagman, Global Tomato Crop Unit Head bij Syngenta, licht toe: “We willen rassen ontwikkelen die écht voldoen aan de wensen van telers en klanten. Door deze koppeling tussen onze kwekers en de markt kunnen we rassen leveren die maatwerk zijn.”

De kansen aangrijpen die de digitale wereld biedt

De Covid-19-pandemie heeft meer dan ooit duidelijk gemaakt dat digitale communicatie fysieke beperkingen kan overwinnen; Tomato Vision zal dan ook online worden geopend. “Dit schitterende resultaat zal onze klanten en partners over de hele wereld bereiken. Uiteraard willen we onze bezoekers zo snel mogelijk in levenden lijve verwelkomen, maar tot het zover is kunnen we Tomato Vision ook naar je bureau brengen, waar dat ook staat!”, aldus Ruud Kaagman.

Voor het betreden van broeikassen golden al allerlei hygiëne- en bioveiligheidsmaatregelen, en in de huidige situatie is het nóg lastiger om iedereen persoonlijk te ontmoeten. Met moderne digitale communicatiemiddelen en virtual reality-technologie willen we de interactie met onze bezoekers onderhouden en hun een nuttige belevenis bij Tomato Vision bezorgen, waardoor Tomato Vision zal uitgroeien tot een mondiaal gerenommeerd centrum.

Tomaten beleven van conceptras tot bord

De tomatenportfolio van Syngenta is zeer divers dankzij meer dan 20 kweekprogramma’s over de hele wereld. We bieden op alle vlakken uitstekend presterende rassen in allerlei verschillende segmenten voor actieve en passieve teelt in broeikassen. Tomato Vision nodigt de bezoeker uit voor een intensieve reis die begint bij conceptrassen en eindigt bij de heerlijke tomaten op ons menu, een reis die onze portfolio en kweekprogramma’s inzichtelijker maakt en telers en partners in de waardeketen in staat stelt kennis, ideeën en verwachtingen uit te wisselen. Dit gaat zeker de ontwikkelingen in de tomatenkweek beïnvloeden en de samenwerking tussen partijen stimuleren; iedereen in de tomatenbranche zal hier uiteindelijk beter van worden.

Tomato Vision

Meer zien en horen? Meld je aan!

Zorg dat u erbij bent bij de online opening, beleef Tomato Vision en maak kennis met het team!
U krijgt per e-mail een persoonlijke uitnodiging en speciale link. Een stabiele internetverbinding is genoeg.

Neem voor meer informatie contact op met Marie Legendre: [email protected] of +31610973986.