Fields of Innovation 2019: Bekijk de toekomst van duurzame groenterassen | Syngenta Nederland

Fields of Innovation 2019: Bekijk de toekomst van duurzame groenterassen

Koolgewassen
16.07.2019

Van 24 tot 26 september wordt in Nederland Syngenta Fields of Innovation gehouden, met bijzondere nieuwe rassen en toekomstige ontwikkelingen in de groenteteelt
Groentetelers kunnen rekenen op Syngenta’s innovatie van nieuwe rassen om de komende seizoenen beter voorbereid te zijn op de grote uitdagingen op het vlak van de klimaatverandering en de beschikbaarheid van arbeidskrachten.

Enkhuizen, 16 juli 2019 – De nieuwe kool-, pompoen-, bladgroente- en uirassen die dit jaar tot volle wasdom komen tijdens Fields of Innovation, zijn speciaal geselecteerd om telers en de hele waardeketen te helpen bij het realiseren van duurzame bedrijfsgroei.

Syngenta toont fascinerende groenten als bloemkool, sluitkool en spruitjes, die geselecteerd zijn om efficiënter te kunnen worden geteeld en machinaal te kunnen worden geoogst en verwerkt, zodat telers efficiënter zijn en kwalitatief hoogwaardige gewassen tijdig kunnen oogsten.

In het kader van een sterkere integratie van de groentezaden van Syngenta in de volledige productiesystemen van telers worden dit jaar ook de nieuwste technieken voor machinaal oogsten op het veld getoond.

Syngenta houdt ook rekening met de dreiging van extreem weer als gevolg van de klimaatverandering. De nieuwe Syngenta Champion Team koolrassen hebben bewezen dat ze goed presteren bij langdurige droogte. Er zijn ook nieuwe warmtetolerante bloemkoolrassen die onder moeilijke omstandigheden een betrouwbare oogst opbrengen met kwalitatief hoogwaardige rozen.

Telers van bladgroenten krijgen op Fields of Innovation de kans om van alle soorten gewassen de variëteiten te bekijken die een rijke oogst opbrengen. Het accent ligt op uitstekende prestaties met een sterke natuurlijke weerstand tegen ziekten, gecombineerd met een uitstekende houdbaarheid in de verpakking en verwerking.

Bij de sla, baby leaf en spinazie van Syngenta kunnen telers nu rekenen op een hogere opbrengst, langere houdbaarheid, een groter volume bij verpakking en een sterkere voorkeur van de consument.

Bezoekers kunnen dit jaar ook hydroponisch geteelde slasoorten zien groeien tijdens Fields of Innovation.

Eén van de andere groenterassen die voor het eerst te zien zal zijn, is een nieuw courgetteras, dat een verbluffende opbrengst combineert met weerstand tegen virussen en Syngenta's marktleiderschap vergroot door telers meer keus te bieden voor de oogsttijd.

De variëteitenportefeuille wordt uitgebreid met de eerste intermediate rode ui van Syngenta, samen met uien die speciaal geselecteerd zijn om het hoofd te kunnen bieden aan de uitdagingen waar telers mee te maken hebben, van een lange dagproductie in Noordwest Europa tot de tussenvariëteiten voor Afrika en het Midden-Oosten.

Arend Schot, hoofd EAME groentezaden van Syngenta ziet uit naar de komst van ruim 1200 bezoekers uit meer dan 50 landen voor Fields of Innovation: '"Onze genetica helpt telers om hun verhandelbare opbrengst op duurzame wijze te vergroten. Met onze passie voor innovatie ondersteunen we de volledige keten om het hele jaar door te kunnen voldoen aan de vraag van de consument naar kwalitatief hoogwaardige groenten."

Er zullen internationale deskundigen van Syngenta uit de hele wereld aanwezig zijn om bezoekers tijdens hun bezoek aan Fields of Innovation rond te leiden.

Contact Information:

Brigitte van der Steen